Copywriting

I què és el Copywriting?

Bé és cert que el Copywriting és redacció. Per tant, per què no simplement es diu així?

Perquè té un agregat que va més enllà de la simple redacció.

És a dir, el Copywriting és una disciplina que va ser concebuda al món del marqueting i de la publicitat, per parlar de les capacitats que té la redacció d'adoptar els trucs de la psicologia amb la intenció de captar l'atenció i l'interès de les persones, pel que fa a un contingut.

Segons l'anterior, el Copywriting pot traduir-se al català com: escriptura persuasiva.


Per tant, el Copywriting s'ha tornat en una eina poderosa i en una de les tècniques del marqueting més efectiva, gràcies a que s'encamina a l'augment de l'interès dels lectors. Detonant, d'aquesta manera, una possible venda.

Però vés amb compte! Tampoc és vàlid tancar al Copywriting com la mera redacció de textos publicitaris, ja que seria una definició molt curta i que no abastaria per complet el que és.

Així llavors, el Copywriting és l'art de crear missatges, que abasten des del simple pel cap alt complex, que té presència en un email, en un guió, en el titular d'una revista, en el text d'un catàleg, i així podria quedar-me citant un centenar de mitjans (generalment comercials) dels quals fa part, per induir al perceptor del missatge, a una acció determinada.

A més, cal ressaltar que el Copywriting és una tècnica que requereix d'astúcia i planificació. Una pràctica que es responsabilitza, en gran manera, d'arribar als objectius de forma divertida i interessant, on els jocs de paraules es combinen amb un concepte, una idea, amb la veracitat, l'entreteniment i una estratègia amb finalitats clares pel mig.

Copywriting a la publicitat

Copywriting en el Marqueting de Continguts

Copywriting com a SEO